İletişim: 0212 3146666 - 2245 RANDEVU AL

• Küçük Kesilerin Kapatılması
  • Küçük İzlerin Düzeltilmesi
  • Tırnak Çekilmesi

Deri lezyonlarının alınması, küçük kesilerin kapatılması veya önceden mevcut bazı küçük izlerin düzeltilmesi şeklinde yapılan müdahaleler küçük cerrahi girişimler kapsamındadır. Buna ayrıca deri tümörlerinin tanısı ve tedavisi amacıyla yapılan işlemleri de katılabilir. Bu ameliyat lokal anestezi altında yapılmaktadır. Lokal anestezi hasta uyutulmadan, sadece kitlenin çevresinin uyuşturulması anlamına gelmektedir.

Peki hepimizin acıdan dolayı çekindiği bu işlemlerin mümkün olduğunca ağrısız yapılabilmesi mümkün müdür? Yanıtı çok basitçe Evettir. Çoğu zaman bu doktorun eli çok hafif denilen durum kullanılan anestezik ilacın doğru seçimi ve ağrıyı azaltacak ilaçların aynı enjektörede uygun dozlarda karıştırılmış olmasından ileri gelmektedir. Yine aynı şekilde ampulden ilacı çekerken kullandığımız ucu körelmiş iğne ucunun hastaya kullanılmaması, enjeksiyon bölgesine uyumlu ve mümkün oldukça en ince iğne ucu seçimi de basit ama oldukça önemli noktalardandır. Uygulama öncesi ağrı kesici etkili sprey ve krem kullanım da klinik pratiğimizde yer almaktadır. Bunun yanında bütün bunlar, doktorunuzun güler yüzü ve empati yeteneğinin kuvvetiyle de birleşince hemen hemen 0 ağrısız bir uygulama ile işleminizi gerçekleştirebilmekteyiz.

İşlem genellikle uygulama yapılacak bölgenin temizliği ve bu bölgenin uyuşturulmasıyla başlar. Lezyon çıkarılır ve o bölge değişik dikiş ve tedavi yöntemleri ile onarıldıktan sonra, pansuman uygulanır. Bu pansuman çoğu zaman kapatılarak yapılmakla birlikte bazı durumlarda pansumanın açık tutulması gerekebilir. Ameliyat 0,5–1,5 saat kadar sürmektedir. İşe geri dönme çıkarılan kitlenin büyüklüğü ve ameliyat yöntemine göre 0–7 gün kadar sürebilir. Biyopsi amacıyla çıkarılmış dokular mutlaka patoloji laboratuvarına yollanır ve bunların sonuçları alındıktan sonra tanı kesinleşir.

Vücudun çeşitli bölgelerinde dokuların iyileşme süreci birbirinden farklıdır. Bunun için her bölgede uygulanacak tek bir dikiş alma süresi yoktur. Bölgenin özelliğine göre size kaçıncı gün dikiş alınacağı belirtilir. Bu süre göz kapağında dördüncü gün olabilirken, kol ve bacakta iki ya da üç haftayı bulabilir. Bazen de dikiş alınması gerekmeyen bir yöntemle onarım yapılabilir. Bu konuda size bilgi verilir.

Ameliyat izleri 6 ay ile 2 yıl süren bir olgunlaşma dönemi boyunca giderek soluklaşarak ten rengine yaklaşır. Ancak aşırı nedbe oluşmasına eğilimli kişilerde belirgin iz kalabilir. İzin mümkün olduğunca az kalması için çeşitli kremler ve özellikli güneş koruyucular dikiş alındıktan belli bir gün sonra doktorunuz tarafından size tavsiye edilecektir.